A patikamarketing alapjai

Az átgondolt marketingstratégia nélkülözhetetlen

Az átgondolt marketingstratégia nélkülözhetetlen

Minden gyógyszertár nagyjából ugyanazt kínálja: gyógyszereket ad el, főként vényeseket vagy vény nélkülieket valamint egyéb termékeket. Ahhoz, hogy jól működjön a patika, ki kell tűnnie a tömegből. Eközben versenyeznie kell a nagy franchise rendszerekkel, a többi helyi patikával, sőt egyre inkább az egészségügyi webáruházakkal is. Csak akkor lehet sikeres, ha egy koordinált marketingstratégiát alakít ki, amely lehetővé teszi, hogy fenntartsa a kapcsolatot a betegekkel és az orvosokkal. Az első lépéseket tekintsük át együtt!

1. Ismerje meg a környéket, ahol dolgozik. Tudnia kell, a lakosok átlag alatti vagy feletti jövedelemmel rendelkeznek-e, ebből már az is következik, milyen termékkínálatot kell kialakítania számukra. Mindig kérdés, a minőségre vagy az árra kell-e inkább koncentrálnia, természetesen csakis a szakmai szempontok betartásával. Az a legegyszerűbb, ha alkalomadtán megkérdezi a vásárlóit, mit szeretnének a patikától. Így speciális termékeket vagy szolgáltatásokat kínálhat nekik.

2. Építsen ki kapcsolatot a környékbeli orvosokkal – akkor lesz sok receptje, ha a az ön patikájába küldik a betegeket. Ha van egy speciális betegségtípusra szakosodott klinika a közelben, tartsa azokat a gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket, amelyeket fel szoktak írni.

3. Kínáljon face-to-face gyógyszerészi gondozást, ez segít kialakítani egy lojális, visszatérő vevőkört. Indítson például dohányzásról leszoktató vagy súlykontroll-programot. Oktathatja is a vásárlóközönségét, egy meghívott szakember vagy egy gyógyszerész előadást tarthat például arról, hogyan kell táplálkozni és milyen életmódot kell folytatni a daganatos betegeknek vagy a cukorbetegeknek. Szórólapokon, plakátokon, Facebookon, a weblapján hirdetheti a programjait.

4. Kínáljon kényelmet. Ha van rá igény, szállítson házhoz gyógyszert – vényeset természetesen csak szakasszisztens vihet ki. A patika weblapján kínáljon naprakész és valóban hasznos egészségügyi információkat.

5. Tartson az alternatív gyógyászat körébe tartozó termékeket is. A hatástalanságukról sorra megjelenő tanulmányok ellenére nagyon kelendőek lehetnek pédául a homeopátiás szerek. Ha teheti, fogjon össze egy homeopata orvossal is.

6. Szponzoráljon egy környékbeli eseményt, vagy vegyen részt egy helyi vásáron. Szponzorálhat sportklubokat is, esetleg gyerekcsapatokat. Vállalkozzon arra, hogy egészségügyi előadásokat tart iskolákban vagy helyi közösségekben.

Ami még érdekelheti...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

hét + 11 =