Facebook-stratégia patikáknak

Tudom, hogy sokan önök közül még haboznak, de higgyék el, a Facebook nem ördöngösség, nem kell félni tőle. Ha okosan használja, hozzájárulhat a patika forgalmának növeléséhez. Segít abban, hogy vevői megtalálják önt, akár e-mailen, akár mobilon, ami nagyon fontos lehet. Mit kell tennie ahhoz, hogy Facebook-jelenlétének legyen értelme?

Ha egyszer rászánta magát, akkor már csinálja jól. Ha valaki elkezdi, és havonta egyszer posztol irreleváns tartalmat, akkor jobb, ha nincs Facebook-oldala. Ez egy folyamatos munka, de megtérül. És bár érdemes a munkatársakat is megkérdezni, mit lehetne posztolni szerintük, és támadhatnak is nagyon jó ötleteik, a Facebook-profil menedzselését tanácsos szakemberre bízni.

1. Marketinges anyagain (szórólapok, hirdetések, reklámtáskák, tollak stb.) jelentesse meg Facebook-oldalát.

2. Figyelje a lájkolóit, azokat, akik rendszeresen visszatérnek és aktívak, kezelje törzsvevőként, és időnként tegyen nekik személyre szabott, kedvező ajánlatot.

3. Tegyen ki az egészséggel és a wellnesszel kapcsolatos cikkeket. Egy-egy adott világnap környékén – április elején volt például a cukorbetegség világnapja – kínáljon ahhoz kapcsolódó kedvezményes termékeket, például édesítőszereket, lábápoló krémeket, vércukorszintmérő készüléket, vagy azokba való tesztcsíkokat.

4. Posztoljon ki szezonális, keresett termékeket engedményes áron. A magyar vásárlók számára még mindig az ár az egyik legfontosabb döntési szempont.

5. Tegyen ki fotókat a Facebookra a patikájáról. Hadd lássák a vevők, ki ön, hogyan néz ki a gyógyszertár – ez az első lépés a személyes kapcsolat kialakítása felé.

6. Mutassa meg, hogy támogatja helyi közösségeket és kezdeményezéseket, lájkolja a megfelelő oldalakat.

Ami még érdekelheti...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenegy + tizennégy =