Kell-e Facebook-oldal egy patikának?

A magyar internetezők kétharmada facebookozik

A magyar internetezők kétharmada facebookozik

Alig múlik el nap úgy, hogy ne hallana a közösségi hálóról, ugye? Ott van mindenhol, okostelefonon, számítógépen, ha a Facebookon felröppen egy hír vagy érdekesség, még Magyarországon is abban a percben ezrek sőt tízezrek beszélnek róla. Miért ne akarna jelen lenni egy ilyen médiumban, amikor a Facebook-oldal létrehozása ingyenes? Szerintünk lehetőség, amit kár nem kihasználni – de csak ha jól csinálja.

Íme az érveink:

1. A marketing egyik alaptétele az, hogy minél többször találkozik valaki egy üzenettel, annál nagyobb az esélye, hogy eljut hozzá. Figyelje meg: a nagy cégek is mindig marketingmixet használnak. Ha elindul egy kampány, akkor mindenhol találkozik a hirdetésükkel: tévében, rádióban, az újságokban, óriásplakáton, az interneten, a Facebookon és így tovább… Egy patika ezt általában persze nem teheti meg, de a kiinduló tétel attól igaz. Egy találkozásnak a Facebook is megfelel.

2. Ha elég sok (néhány ezer) lájkolója van, viszonylag megbízható statisztikához juthat – ingyen. Tudja-e ön például, hogy vevőinek hány százaléka nő, és milyen korosztályba tartoznak a legtöbben? Becsülni nyilván tudja, de piackutatás nélkül – és mikor végezne ilyet egy patika? – nem lesz más eszköze ennek a kiderítésére. Az innen nyert ismeretek birtokában pontosabban fogalmazhatja meg marketingüzeneteit, és akcióit is jobban a célcsoportra szabhatja. (A posztolás szempontjából például nagyon hasznos információ, ha tudja, melyik napon és hány órakor nézik a legtöbben a profilját.)

3. Ha ön nem is használja sokat a Facebookot, legyen nyugodt, mások igen. Kicsit sarkítva azt mondhatnám, ami itt nincs, az nem létezik. Nem is olyan soká a mostani fiatalok (az Y- és a Z-generáció) lesznek az ön vásárlói. Ha akkor kezd Facebook-profilt építeni, bajban lesz. Könnyen lehet, hogy bánni fogja, nem kezdte el már most.

Néhány adat a magyar Facebook-felhasználókról:

  • a magyar Facebook-tagok száma: 5,1 millió
    (az internetezők száma 7,5 millió)
  • a tagok 80%-a naponta bejelentkezik
  • naponta átlagban 86 percet töltenek a Facebookon
  • az aktív felhasználók négyötöde egy napot sem hagy ki a Facebook nézegetése nélkül
  • kétharmaduk követ valamilyen internetes portált
  • a facebookozók között felülreprezentáltak a nők, a 30 év alattiak és az alacsonyabb iskolai végzettségűek

Forrás:  Internet World Statistsics és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete az NRC közös kutatása, 2016. február

A tanulmányról írt cikket elolvashatja, ha ide kattint.

A kutatás teljes anyaga letölthető ezen a linken.

 

 

Ami még érdekelheti...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt − kettő =