Szezonális értékesítés

Megvan a módszere annak, hogy többet adjon el szezonális termékekből

Megvan a módszere annak, hogy többet adjon el szezonális termékekből

Mondhatja, hogy nekem nem kell törődnöm a szezonalitással, hiszen úgyis az éppen aktuálisan keresett termékek reklámjai futnak a tévében, a patikalátogatók úgyis hozzák a plakátjaikat, és megmondják, melyik szezonális terméknek akciós az ára. Igaza van. De annak is megvan a módszere, hogy mégis többet adjon el szezonális termékekből, ha akar.

Sok patika úgy gondolja, úgysem tud beszállni az árversenybe a drogériákkal, hozzájuk úgyis csak a betegek jönnek, ezért nem is kell nagyon nagy figyelmet fordítani a vásárlási folyamat végére. A vevői ezzel valószínűleg nem értenének egyet. Ezt is elvárják egy patikától, és ha önnél nem kapják meg, elmennek máshová. Ahhoz, hogy ezt megvalósítsa, nem kell bankot rabolnia. Ha szezonban azok a termékek vannak a vásárlók szeme előtt, amelyekre éppen akkor szükségük van, akkor nőnek az eladások. Íme hat módszer, hogyan érheti ezt el.

1. Tervezzen előre!
A pontos tervezés növeli a forgalmat, csökkenti a fölös készletet, és javítja a vásárlói elégedettséget, még akkor is, ha árai valamivel a drogériák árai fölött vannak. Már a szezon beköszönte előtt el kell döntenie, mekkora büdzsét szán a szezonális termékekre, és le kell adnia a megrendelést a nagykereskedőknek. Így már akkor tele lesznek a polcai például influenza elleni szerekkel, amikor az első beteg besétál, így esélye lesz nagyobb részt szerezni a forgalomból.

2. Változtassa meg a plakátokat!
Ne higgye, hogy elég annyi, amennyi most kint van. Hirdesse a szezonális termékeket nagy plakátokkal, ha lehet, nemcsak az officinában, hanem úgy, hogy az utcáról is látható legyen. Ha érdekes és dinamikus plakátokat látnak a vásárlói, ez fokozza a vásárlói élményt, és később nagyobb eséllyel térnek vissza. Akár saját plakátot is készíttethet – nem nagyon drága –, ha kipróbálja, meg fogja lepni az eredmény.

3. Tegye ki több helyre a szezonális termékeket!
A vásárlók lássák több különböző ponton a szezonális termékeket, még akkor is, ha kicsi az officina. Ha csak egy alkalmuk van találkozni velük, lehet, hogy elsétálnak mellettük. Az a legjobb, hogy van egy plakát, ami kívülről látszik, van egy az officinában, és vannak termékek a tárák mellett.

4. Tartsa az officinát tisztán és rendezetten!
Akármilyen ütős plakát sem fog működni, ha nem ügyel arra, milyen a vevők benyomása a patikáról. Sokat segít, ha ragyogó a világítás, van hely, modern a dekoráció, és egyegyértelműek és vonzóak a táblák. Nézz meg azt is, hogy néznek ki a termékek a polcon. Győződjön meg arról, hogy rendezettek és tiszták. Gyakori hiba, hogy egy szernek az összes kiszerelését kirakják. Nem kell, tegyen ki inkább többféle terméket kevesebb kiszerelésben.

5. Tervezze meg alaposan tevékenységét!
Válassza ki azokat a terméktípusokat, melyeknek az eladását egész évben ösztönözni akarja. Készítsen egy időbeosztást arról is, melyek a szezonális készítények, és mikor kell kihelyeznie a plakátokat, illetve az egyéb, eladást támogató eszközöket. Válasszon ki valamit minden hónapra, például vitaminokat az év elejére, amikor mindenki megfogadja, hogy mostantól egészségesebben él, allergia elleni szereket tavasszal és napvédő szereket nyáron. Olyan alkalmakra is felkészülhet, mint a a Szívünk Napja (szeptember utolsó vasárnapja), a Diabétesz Világnapja (november 14.), a Rák Világnapja (február 4.) stb.

6. Adjon valamilyen bónuszt!
Mivel tudjuk, hogy a magyar vásárlók legfőbb döntési szempontja az ár, adjon engedmény a szezonális termékekre, de csak egy ideig. Az is működik, ha bizonyos termékek mellé kisebb ajándékot ad – természetesen csakis olyat, ami megfelel a törvényi szabályozásnak.

Amit semmiképpen ne tegyen:

  • Ne tegye a termékeket túl magasra, különösen, ha idős vásárlói is vannak.
  • Ne tartson túl sok olyan terméket, amelyek nem tartoznak bele a profiljába. A gyógyszertár alaptevékenysége az egészség megtartása, a betegségek megelőzése vagy gyógyítása.
  • Ne zsúfolja tele az officinát túl sok plakáttal, táblával és egyéb reklámeszközzel. Itt is igaz, hogy a kevesebb több.
  • Ha egyszer kitett egy plakátot, ne hagyja ott örökre. A vásárlók figyelmét új és fantáziadús plakátokkal lehet fenntartani.

Ami még érdekelheti...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennégy − nyolc =