Miért van szükség marketingtervre?

Haladjon egy átgondolt terv mentén

Mielőtt azt gondolná, marketingtervre csak a nagy cégeknek van szükségük, olvassa el cikkünket. Nemcsak azt tudja meg belőle, mik az előnyei annak, ha marketingtervet készít, hanem azt is, hogy minek kell szerepelnie benne.

Ha van marketingterve, ez azt jelenti, rendelkezik egy olyan akciótervvel, amely összhangban áll az üzleti céljaival. Már megtette azokat a lépéseket, amelyek szükségesek a sikeres marketingtevékenység véghezviteléhez: meghatározta a célcsoportját, kialakította az üzenetét, eldöntötte, mik a céljai, és milyen módon és mekkora büdzséből éri el őket. Végül, de nem utolsó sorban pedig tudja azt, miként mérheti tevékenysége eredményét. Röviden: ahelyett, hogy ötletszerűen indítana időnként egy-egy marketingkampányt, egy stratégiának megfelelően fog dolgozni.

A marketingterv készítésének talán legnagyobb haszna, hogy átgondolja az üzleti tevékenységét érintő fontos kérdéseket, amire a napi rohanásban általában nincs idő. Kétségtelen, hogy vezethetné az üzletet marketingterv nélkül, de miért is tenné? A marketingterv segít abban, hogy sikeresen reklámozza és fejlessze vállalkozását. Választ ad az üzlettel kapcsolatos kulcskérdésekre: hol az Ön patikájának a helye a piacon? Hogyan különbözteti meg magát a többiektől? Hogyan éri el a vásárlóit? Melyek az értékesítési céljai? Hol fog hirdetni? Ezek olyan kulcskérdések, amelyekre minden cégvezetőnek válaszolnia kell.

A jó marketingterv garancia arra is, hogy megfelelő hatékonysággal használja fel a forrásait. Különösen igaz ez az online aktivitásokra: ahelyett, hogy fejest ugrana a Facebook-posztolásba, vagy indítana egy blogot, haladjon üzleti stratégiája megvalósítása felé egy olyan terv mentén, amelyben a különböző megjelenések erősítik egymást.

Minek kell szerepelnie egy marketingtervben?

  • Helyzetelemzés: megmutatja, hol a gyógyszertár helye a piacon. Ki a célcsoport, akit el szeretne érni? Melyek a piaci trendek? Az Ön patikája miben különbözik a többiektől?
  • Célcsoport: Milyen korú a célcsoportja? Nők jönnek inkább vagy férfiak? Mennyi pénzük van, mi érdekli őket? Peter Drucker bölcs mondása szerint „A marketing célja olyan alaposan megismerni és megérteni a fogyasztót, hogy a termék vagy a szolgáltatás annyira testreszabott legyen a számára, hogy eladja magát.” Azt is megteheti, hogy megalkotja az ideális beteg profilját.
  • Marketingstratégia: Itt jön elő a marketing klasszikus négy P-je: product (termék), price (ár), promotion (reklám) és place (hely). Alapvetően azt kell tudnia, mi a terméke, hogyan van beárazva, miként hirdeti, és hol értékesíti.
  • Célok és taktika: Ha megvan a marketingstratégia, ki kell találnia, hogyan valósítja meg. Ki kell tűznie a célokat és meg kell határoznia az oda vezető utat.
  • Értékesítés és büdzsé: A marketingtervnek magában kell foglalnia egy előrejelzést a forgalom alakulásáról és egy hirdetési büdzsét. Célszerű ezt havi bontásban megcsinálni, akkor jobban szemmel tarthatja, mennyi pénzt költ a marketingre, és mennyit hozott.

Ami még érdekelheti...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhat − tizenhárom =