A leggyakoribb hibák, amiket egy patika elkövethet a Facebookon
Csak látszólag egyszerű jelen lenni a közösségi médiában. Amikor valaki létrehoz egy céges oldalt, azt reméli, most aztán jönnek a követők. Lehet, hogy jönnek, de nagyon könnyű őket elriasztani. Felsorolunk néhány dolgot, amik a lájkolók elpártolását okozhatják, és amiket jobb, ha elkerül.
- A profi szövegírók hiánya
Nemcsak azért érdemes szakértő céget megbízni, mert van marketingháttere, hanem azért is, mert tudnak írni. Higgyék el, ez is egy szakma, és meglátszik, ért-e hozzá valaki, vagy nem. Gondoljon arra, hogy Facebook-oldala ugyanúgy a cégét képviseli, mint az összes többi megjelenése, és az olvasók (akik majd betérnek a patikájába – vagy nem) az alapján alkotnak képet a gyógyszertárról, amilyenek a posztjai. Kulcsfontosságú a helyesírás (Ön tudta, hogy 2016. szeptember 1-jétől új helyesírási szabályzat érvényes?) és a hangnem. Bizonyos posztoknál helyénvaló a joviális hangnem, máshol azonban visszatetsző.
- Válaszadás a negatív hozzászólásokra
Bármilyen jól végzi is a dolgát, valószínűleg mindig lesz valaki, aki nincs megelégedve, és ennek hangot is ad a közösségi médiában. Nehéz mindig érvényes tanácsot adni, az azonban biztos, hogy nem az Ön reakciójának nem szabad negatívnak lennie. Válaszoljon higgadtan és magabiztosan, és ne vitatkozzon: a vevőnek mindig igaza van. Ha szükséges, ajánljon fel kártérítést – marketingköltség –, ami kedvező fényben tünteti fel jövőbeli ügyfelei előtt.
- Folyamatosan a patikáról posztol
A Facebook nagyon hasznos lehet arra, hogy felhívja a figyelmet egy-egy szolgáltatására (pl. házhozszállítás) vagy egy akciós termékre, ha folyton ezt teszi, olyan unalmas lesz az oldala, hogy senki nem akarja majd követni. Posztolhat viszont érdekes egészségügyi szakcikkeket – télen például arról, mit tegyen, akinek hideg a keze és a lába –, nyereményjátékokat, akár szellemes életbölcsességeket is. Ha tartalom változatos és érdekes, az emberek visszatérnek, hogy megnézzék, mi újság.
- Túl sok vagy túl kevés poszt
Tanúsítson önmérsékletet: követői nem akarnak egész nap Önről hallani, sőt lehet, hogy minden nap sem. A túl sok poszt zavarja őket, ha viszont keveset posztol, azt kockáztatja, hogy követői megfeledkeznek Önről. Elég hetente három-négy poszt, azokat viszont érdemes nagyjából ugyanabban az időpontban megjeleníteni. A Facebook céges oldalon a bal oldali linkekre kattintva tanulmányozhatja az információkat, és megismerheti követői internetfogyasztási szokásait. Így elérheti, hogy a posztok akkor kerüljenek ki, amikor követői valóban a gép előtt ülnek.