A leggyakoribb hibák, amiket egy patika elkövethet a Facebookon

Csak látszólag egyszerű jelen lenni a közösségi médiában. Amikor valaki létrehoz egy céges oldalt, azt reméli, most aztán jönnek a követők. Lehet, hogy jönnek, de nagyon könnyű őket elriasztani. Felsorolunk néhány dolgot, amik a lájkolók elpártolását okozhatják, és amiket jobb, ha elkerül.

  1. A profi szövegírók hiánya

Nemcsak azért érdemes szakértő céget megbízni, mert van marketingháttere, hanem azért is, mert tudnak írni. Higgyék el, ez is egy szakma, és meglátszik, ért-e hozzá valaki, vagy nem. Gondoljon arra, hogy Facebook-oldala ugyanúgy a cégét képviseli, mint az összes többi megjelenése, és az olvasók (akik majd betérnek a patikájába – vagy nem) az alapján alkotnak képet a gyógyszertárról, amilyenek a posztjai. Kulcsfontosságú a helyesírás (Ön tudta, hogy 2016. szeptember 1-jétől új helyesírási szabályzat érvényes?) és a hangnem. Bizonyos posztoknál helyénvaló a joviális hangnem, máshol azonban visszatetsző.

  1. Válaszadás a negatív hozzászólásokra

Bármilyen jól végzi is a dolgát, valószínűleg mindig lesz valaki, aki nincs megelégedve, és ennek hangot is ad a közösségi médiában. Nehéz mindig érvényes tanácsot adni, az azonban biztos, hogy nem az Ön reakciójának nem szabad negatívnak lennie. Válaszoljon higgadtan és magabiztosan, és ne vitatkozzon: a vevőnek mindig igaza van. Ha szükséges, ajánljon fel kártérítést – marketingköltség –, ami kedvező fényben tünteti fel jövőbeli ügyfelei előtt. 

  1. Folyamatosan a patikáról posztol

A Facebook nagyon hasznos lehet arra, hogy felhívja a figyelmet egy-egy szolgáltatására (pl. házhozszállítás) vagy egy akciós termékre, ha folyton ezt teszi, olyan unalmas lesz az oldala, hogy senki nem akarja majd követni. Posztolhat viszont érdekes egészségügyi szakcikkeket télen például arról, mit tegyen, akinek hideg a keze és a lába –, nyereményjátékokat, akár szellemes életbölcsességeket is. Ha tartalom változatos és érdekes, az emberek visszatérnek, hogy megnézzék, mi újság. 

  1. Túl sok vagy túl kevés poszt

Tanúsítson önmérsékletet: követői nem akarnak egész nap Önről hallani, sőt lehet, hogy minden nap sem. A túl sok poszt zavarja őket, ha viszont keveset posztol, azt kockáztatja, hogy követői megfeledkeznek Önről. Elég hetente három-négy poszt, azokat viszont érdemes nagyjából ugyanabban az időpontban megjeleníteni. A Facebook céges oldalon a bal oldali linkekre kattintva tanulmányozhatja az információkat, és megismerheti követői internetfogyasztási szokásait. Így elérheti, hogy a posztok akkor kerüljenek ki, amikor követői valóban a gép előtt ülnek.

 

Ami még érdekelheti...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

húsz + tizenkettő =